Knooppunt Rozenburg – nieuwe fly-overs

Een volledig nieuwe snelweg tussen de A20 en de A15: een intakking bij de A20, een landtunnel, een spooronderdoorgang, een zinktunnel en een nieuw knooppunt bij Rozenburg.

In dit grote project kwamen alle mooie technieken samen: schuiven, vijzelen, grote bekistingsondersteuningen, staalconstructies en opleggingen. 

  • Engineering van de hulpconstructies en verplaatsingen
  • Inschuiven spoordek in de Hoekse lijn: 1.950 ton over 25m
  • Grote overkluizingsconstructie over de kabels- en leidingenstrook: 34 meter overspanning. Hierop zijn 2 brugdekken gestort van 3.300 ton en 3.000 ton.
  • Dwarsverschuiven voorgespannen brugdek van 3.000 ton over 45m en opvijzelen over 2,9m.
  • Afvijzelen voorgespannen brugdek van 3.300 ton over 2,20m
  • Bekistingsondersteuning / veiligheidsvloer over de A15 van 34m overspanning tbv de bouw van een voorgespannen brugdek van 4.800 ton,
  • Verschuiven van de bekistingsondersteuning over 60m tbv de bouw van een tweede viaduct over de A15
  • Afvijzelen van een voorgespannen brugdek over de A15 van 4.800 ton over 2,4m
  • Afvijzelen van een brugdek van 2.000 ton in de afrit van de A15.
  • Overnemen van de belastingen op de opleggingen van de 5 brugdekken

Onze integrale aanpak heeft hier voor veel voordelen gezorgd, zoals het minimaliseren van de verkeershinder, optimale bouwstromen en vooral veilige omstandigheden voor omgeving en op het project.

Customer stories

De integrale aanpak, de specialistische technieken, de know-how, de slagkracht van deBoer en de professionele samenwerking hebben tot optimale veiligheid en bouwmethoden geleid.

Blankenburgverbinding

.
Realisatiemanager BAAK

Vijzel- en schuifwerk

Verhoogd bouwen en bekistingsondersteuningen meerdere keren inzetten om tot een optimale uitvoeringsmethode te komen; dat vraagt om vijzelen en schuiven. Alles is integraal ontworpen en uitgevoerd.

Ondersteuningen - 34m

Er zijn verschillende technieken en methodes toegepast welke directe raakvlakken met elkaar hebben. Ondersteuningen, vijzelen, schuiven, opleggingen en voorspanning. Maar ook zorgen voor minimale hinder voor verkeer en omgeving, waarbij veiligheid voorop staat.

Zwaar materieel

Om tot deze oplossingen te kunnen komen, moet je in staat zijn om groter te denken. Maar vooral ook doen! Ons materieelpark, creativiteit en denk-kracht stellen ons hiertoe in staat.

Plaats

Rozenburg

Scope

integraal

Massa zwaarste dek

4.800 ton

Tafel constructie

34m

Kenmerk

Systeem materieel

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Of eerst behoefte aan meer informatie? Neem dan vrijblijvend en gerust contact met ons op. Dan kijken we samen hoe we je het beste kunnen helpen.

Neem contact op