A24 Blankenburgverbinding
Van aanbesteding tot aan realisatie: al onze technieken, integraal toegepast.
Knooppunt Rozenburg – nieuwe fly-overs
Een volledig nieuwe snelweg tussen de A20 en de A15: een intakking bij de A20, een landtunnel, een spooronderdoorgang, een zinktunnel en een nieuw knooppunt bij Rozenburg.
In dit grote project kwamen alle mooie technieken samen: schuiven, vijzelen, grote bekistingsondersteuningen, staalconstructies en opleggingen.
- Engineering van de hulpconstructies en verplaatsingen
- Inschuiven spoordek in de Hoekse lijn: 1.950 ton over 25m
- Grote overkluizingsconstructie over de kabels- en leidingenstrook: 34 meter overspanning. Hierop zijn 2 brugdekken gestort van 3.300 ton en 3.000 ton.
- Dwarsverschuiven voorgespannen brugdek van 3.000 ton over 45m en opvijzelen over 2,9m.
- Afvijzelen voorgespannen brugdek van 3.300 ton over 2,20m
- Bekistingsondersteuning / veiligheidsvloer over de A15 van 34m overspanning tbv de bouw van een voorgespannen brugdek van 4.800 ton,
- Verschuiven van de bekistingsondersteuning over 60m tbv de bouw van een tweede viaduct over de A15
- Afvijzelen van een voorgespannen brugdek over de A15 van 4.800 ton over 2,4m
- Afvijzelen van een brugdek van 2.000 ton in de afrit van de A15.
- Overnemen van de belastingen op de opleggingen van de 5 brugdekken
Onze integrale aanpak heeft hier voor veel voordelen gezorgd, zoals het minimaliseren van de verkeershinder, optimale bouwstromen en vooral veilige omstandigheden voor omgeving en op het project.
-
Locatie Rijksweg A15 nabij Rozenburg
-
Opdrachtgever Rijkswaterstaat
-
Hoofdaannemer BAAK (Deme + Ballast Nedam)
-
Cijfers/techniek Zware bekistingsondersteuningen / tafelconstructie met 34m overspanning. Vijzelen dekken tussen de 3.000 en 4.800 ton. Schuiven dekken. Auto-stabiele jukconstructes met een hoogte van 7 meter.van 5 dekken van 2.000 ton tot 4.800 ton. Ondersteuningen: In totaal is er ca. 1.240 ton tijdelijke ondersteuningen nodig, welke van brugdek naar brugdek verhuist.
-
Periode Engineering: H1 2019. Realisatie: tussen H2 2019 tot H2 2022
De integrale aanpak, de specialistische technieken, de know-how, de slagkracht van deBoer en de professionele samenwerking hebben tot optimale veiligheid en bouwmethoden geleid.
.
Realisatiemanager BAAK
Plaats
RozenburgScope
integraalMassa zwaarste dek
4.800 tonTafel constructie
34mKenmerk
Systeem materieel