Fase 1: schilderen staalconstructie boog tot 6m hoogte van zuidelijk fietspad


Planning: augustus – september 2015, start werkzaamheden vrijdag 14 augustus.

  • Auto-, vracht- en landbouwverkeer: rijbanen open met versmalde rijstroken en snelheidsbeperking.

  • Fietsverkeer: zuidelijk fietspad richting Doesburg afgesloten, fietsverkeer in twee richtingen op noordelijk fietspad.


 

Verwachte duur van deze fase
Deze fase duurt circa 4 weken.
 
Wat doen we?

  • We plaatsen barriers en bouwen een tent op. Dit gebeurt middels een steigerconstructie die voorzien wordt van een soort krimpfolie. De kleur is melkwit.

  • We stralen het staalwerk.

  • We inspecteren de klinknagels en waar nodig vervangen we deze.

  • We conserveren het staalwerk, dat wil zeggen we spuiten verf op de brug in 3 lagen.

  • Aan het einde van fase 1 wordt de tent afgebroken en de worden de barriers verplaatst.


 
Wat betekent dit voor het gemotoriseerde verkeer?
Op vrijdag 14 augustus tussen circa 9.00 u en 16.00 u een halve baanafzetting met inzet van verkeersregelaars. Aan het einde van de fase wederom een dag met een halve baanafzetting.
In de tussenliggende weken zijn er versmalde rijstroken. De hoofdrijbaan wordt nu 6,6 m breed waar dat normaal 7,0 m bedraagt.
Voertuigen breder dan 3,0 m kunnen alleen doorrijden na activatie verkeerslichten. Aan weerzijde van de brug wordt een opstelplaats ingericht met een activeringspaal.
Verkeerslichten zijn 24 uur per dag en 7 dagen in de week stand-by. Activeren kan door middel van het invoeren van een sms-code. Deze code is telefonisch aan te vragen.
 
Wat betekent dit voor de fietsers?
Fietsers rijden in beide richtingen op het noordelijk fietspad. Langs het fietspad komen bouwhekken, zodat tussentijdse oversteken zo goed als onmogelijk wordt.
 
Wat voor hinder kan er van de werkzaamheden worden verwacht?

  • Werktijden van maandag t/m vrijdag van 7.00 u tot 17.00 u. Als de werkzaamheden niet op tijd gereed zijn, kan er worden doorgewerkt tot maximaal 22.00 u.

  • Voor het stralen en conserveren van het staalwerk wordt materieel ingezet dat mogelijk geluidshinder veroorzaakt.

  • Het vervangen van de klinknagels gaat met slaggeluid gepaard en bij het bevestigen van de klinknagels zullen drilboorgeluiden waarneembaar zijn.

  • Het conserveren gebeurt in een afgesloten tentconstructie waarin een onderdruk gecreëerd wordt, om te voorkomen dat stofdeeltjes vrijkomen.