Nieuws

23


augustus 2016

Spoorbrug Muiderberg

Muiderberg, inschuiven spoorbrug


In het weekend van 20 en 21 augustus 2016 is de grootste stalen spoorbrug van Nederland, met een vrije overspanning van 245 meter, in het spoor geschoven naar zijn definitieve plek. Het bijna 14.000 ton zware gevaarte werd na het slopen van de bestaande spoorviaducten ingetrokken over 17 meter. Na een lange voorbereidingsperiode, samen met onze opdrachtgever, is er in een paar uur tijd veel werk verzet. De benodigde tijd voor het verschuiven was bijna 7 uur. De operatie is beheerst en naar verwachting goed verlopen. De brug is opgepakt op 4 vijzelpunten en 4cm opgetild om te kunnen verschuiven. De 4 vijzelpunten hebben ieder een capaciteit van ongeveer 5.000 ton.
 
Opdrachtgever: SAAOne (Van Hattem en Blankevoort + Boskalis + Hochtief)
 
Bekijk hier de mooie timelaps, gemaakt door RWS/ProRail.
 
VijzelinstallatieVijzelinstallatie
 
 
TrekinstallatieTrekinstallatie
 
 
Vijzelinstallatie

30


juli 2015

IJsselbrug Doesburg

Op 14 augustus start Civiele Technieken de Boer in opdracht van Rijkswaterstaat met het groot onderhoud aan de IJsselbrug Doesburg. Hier vindt u meer informatie over deze werkzaamheden:
Projectpagina IJsselbrug Doesburg

13


juli 2015

CO2-Bewust certificaat

Civiele technieken deBoer bv heeft haar CO2-Bewust certificaat, niveau 3 met succes verlengd.

23


mei 2014

KARGO Jutphasebrug BDS 2014

In het weekend van 16,17 en 18 Mei 2014 heeft CT deBoer fase 3 van Project KARGO afgerond. In deze fase was de Jutphasebrug aan de beurt. De Jutphase brug met zijn overspanning van bijna 140meter en gewicht van 1400Ton gaat voor een jaar lang gerenoveerd worden met als doel de jutphasebrug langere levensduur te geven met zo’n 30jaar. Tevens wordt hij bijna een 50centimeter hoger térug gelegd om zo grotere schepen het Amsterdam Rijnkanaal te laten bevaren. Om de hinder voor omwoners en het (scheepvaart) verkeer te minimaliseren is er gekozen een hulpbrug toe te passen. Deze is in het weekend van 17 Mei gemonteerd. De jutphasebrug is verschoven om zo ruimte te maken voor de hulpbrug.
 
Benieuwd naar deze bijzondere manouvre? bekijk dan ons youtube filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=qtq9HRZVnb8

20


januari 2014

Markthal, Rotterdam

Bekijk de timelaps: demontage 3-setter soc WSW
 
TBI J.P. van Eesteren bouwt op dit moment de Markthal, nabij station Blaak te Rotterdam.
Het is een hoefijzervormig gebouw. Om het dak te kunnen bouwen is gebruik gemaakt van een enorme ondersteuning welke heen-en-weer kan bewegen. De ondersteuning bestaan uit 620 ton staal en is 41m hoog. Om de ondersteuning te demonteren is een bijzondere manier bedacht, zodat onder het gemaakt dak, de ondersteuning verwijderd kan worden. De volledige ondersteuning hangt nu aan het dak en wordt van onderaf steeds in delen gedemonteerd.
 
Echt weer een typisch uitvoeringsidee van Civiele technieken deBoer bv. Hier zijn wij sterk in!